لباس کار با لوگو و نشان مجموعه کاری، نشان‌دهنده وجود نظم و مقررات در مجموعه شما است که می‌تواند در تبلیغات شما نیز موثر باشد.

چاپ لباس کار در کارگاه تولیدی لباس کار طرحان دوخت برتر به 4 روش مختلف انجام می‌شود که هر کدام از این چاپ‌ها مزایا و معایب خود را دارند. با توجه به این که چاپ لوگوی سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ بر روی لباس کارهایشان از قدیم مرسوم بوده، امروزه از جهت برندینگ و تبلیغات حتی برای کارگاه‌های کوچک و مجموعه‌های خصوصی نیز اهمیت پیدا کرده است.

انواع چاپ لباس کار

چاپ سیلک

در چاپ سیلک ابتدا لازم است که مشتری تصویر لوگو و یا متن مورد نظر را ارسال کرده تا وارد مرحله ساخت کلیشه شویم. برای ساخت کلیشه لازم است که توری مخصوص چاپ سیلک روی چارچوب کلیشه کشیده شده و بعد از آغشته کردن توری به مواد حساس به نور کلیشه داخل میز نور قرار بگیرد.

در این مرحله عکس لوگوی مشتری که قبلا روی کاغذ کالک چاپ شده است زیر کلیشه قرار گرفته و با تابش نور در میز نور به توری کلیشه چاپ سیلک مواد حساس به نور خشک می‌شود.

پس از خشک شدن مواد حساس به نور لازم است کلیشه برای اولین بار با تثبیت کننده شست و شو شود تا قسمت‌هایی که زیر تابش نور یو وی قرار داشته، تثبیت شده و قسمت‌هایی که عکس روی آنها قرار داشته شسته شوند.

پس از آماده شدن کلیشه برای چاپ، لازم است تا رنگ مورد نظر مشتری برای چاپ روی کلیشه ریخته شود. بدین صورت مراحل چاپ روی لباس کار آغاز می‌شود.

چاپ سیلک لباس کارتوجه داشته باشید که برای چاپ سیلک روی پارچه‌هایی که دارای پلی استر بیشتری هستند مانند رویه کاپشن‌های زمستانی یا کاورها، لازم است از رنگ‌های یو پی وی سی استفاده شود.

چون رنگ یو پی وسی در الیاف پلی استر نفوذ پیدا می‌کند و چاپ هنگام شست شو از بین نمی‌رود. رنگ‌های مناسب چاپ سیلک یو پی وی سی، رنگ نقره‌ای و طلایی است. به دلیل اینکه رنگ نقره‌ای پس از چاپ حالت شبرنگ نما پیدا می‌کند برای چاپ روی کاپشن کارهای زمستانی بسیار مناسب است.

کاپشن‌های زمستانی اکثرا رنگ‌های مشکی یا سرمه‌ای دارند و در تاریکی زیاد قابل مشاهده نیستند. از لحاظ با چاپ یو پی وی سی نقره‌ای که حالت شب نما ایجاد می‌کند، ایمنی لباس کار مهیا می‌شود. رنگ دیگری که در چاپ سیلک لباس کار استفاده می‌شود رنگ پی وی سی یا اورینت است که برای پارچه‌های دارای پنبه و تابستانی استفاده می‌شود. در چاپ سیلک با رنگ پی وی سی طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را می‌توان استفاده کرد مانند سفید، مشکی، قرمز، زرد، نارنجی، آبی و …

برای چاپ پفکی نیز از رنگ پی وی سی (اورینت) استفاده می‌شود که با ترکیب ماده مخصوص رنگ حالت پفکی به خود می‌گیرد که به وسیله سشوار صنعتی خشک شده و حالت پفکی خود را حفظ می‌کند.

مزایای چاپ سیلک

  • چاپ سیلک از لحاظ قیمت ارزان‌ترین نوع چاپ است و هزینه طراحی ندارد اما هزینه ساخت کلیشه دارد. اندازه کلیشه برای چاپ پشت لباس کار اندازه کاغذ A4 و برای چاپ جلوی لباس کار اندازه کاغذ A5 است.
  • پس از ساخت کلیشه می‌توانید برای چند نوبت از همان کلیشه استفاده کرده و در صورت درخواست مشتری، کلیشه بعد از چاپ به همراه لباس کارها ارسال می‌شود. در غیر این صورت کلیشه‌ها در بایگانی کارگاه چاپ لباس کار برای یک سال بصورت امانی نگهداری می‌شود تا در صورت درخواست مجدد چاپ لباس کار هزینه کلیشه از مشتری دریافت نشود.

در صورتی که بیش از یک سال از آخرین سفارش چاپ لباس کار مشتری گذشته باشد، به دلیل حجم زیاد کلیشه‌ها و کم بودن فضای نگهداری با مشتری تماس گرفته و در صورت تمایل کلیشه برایشان ارسال خواهد شد. اما در صورت عدم تمایل با اطلاع به مشتری کلیشه از بایگانی حذف خواهد شد.

معایب چاپ سیلک

  • چاپ سیلک قابلیت اجرای چاپ‌های سه بعدی و چند رنگ را ندارد و حداکثر تا 3 رنگ مختلف را با رعایت شرایط خاص می‌توان با چاپ سیلک انجام داد.
  • با اضافه شدن هر رنگ، مجدد هزینه‌ای به هزینه کل چاپ لباس کار افزوده می‌شود. بنابراین بهترین حالت برای چاپ سیلک استفاده بصورت تک رنگ یا نهایت دو رنگ است. ضمنا برای هر رنگ اضافه باید دوباره کلیشه ساخته شود.

چاپ کاتری لباس کار (چاپ لیزری لباس کار)

چاپ کاتری از مدل چاپ‌هایی است که عمر کوتاه‌تری نسبت به چاپ سیلک دارد و جزو روش‌های جدید چاپ لباس کار محسوب می‌شود. برای شروع چاپ لباس کار به روش کاتری لازم است ابتدا متن یا لوگوی مورد نظر مشتری در نرم افزار کورل طراحی شود. برای انجام طراحی باید هزینه طراحی به طراح مجموعه پرداخت شود که در پیش فاکتور نیز قید می‌شود.

پس از طراحی فایل در کورل این فایل برای دستگاه کاتر فرستاده می‌شود. دستگاه کاتر با توجه به الگوی خطی که از فایل کورل دریافت کرده است شروع به برش رول حرارتی می‌کند.

پس از برش رول حرارتی، اپراتور رول حرارتی را از دستگاه خارج می‌کند و رول حرارتی را پوست کن کرده تا اضافات کار را حذف شود.

در این مرحله قسمتی از لباس کار که قرار است چاپ انجام شود زیر دستگاه اتو صنعتی قرار داده و اول به مدت 5 ثانیه پرس می‌کنند تا محل چاپ صاف و بدون چروک شود.

در مرحله بعد رول حرارتی برش خورده را روی لباس کار گذاشته و دوباره به مدت 12 ثانیه پرس می‌کنند تا طرح مورد نظر روی لباس کار چاپ شود.

چاپ کاتری لباس کار

مزایای چاپ کاتری

  • از جمله مزایای چاپ کاتری می‌توان به این اشاره کرد که برخلاف چاپ سیلک که 3 الی 4 روز برای ساخت کلیشه نیاز دارد، مدت زمان چاپ کاتری 2 روز است. چاپ کاتری برای مشتریانی که عجله دارند گزینه مناسبی است و نسبت به چاپ مدیا هم هزینه کمتری دارد.
  • در چاپ کاتری می توان از رول‌های حرارتی رنگی مختلفی بنا به نیاز مشتری استفاده کرد و تنوع رنگی بالایی دارد.
  • با توجه به اینکه رول حرارتی توسط دستگاه کاتر برش می‌خورد و توسط اتو صنعتی چسبانده می‌شود نسبت به چاپ سیلک بسیار تمیز‌تر است.
  • اندازه چاپ کاتری محدودیتی ندارد اما با توجه به الگویی که بیشتر استفاده می‌شود برای پشت لباس کار 23 سانت و برای جلوی لباس کار 8 سانت استفاده می‌شود.

معایب چاپ کاتری

در چاپ کاتری نیز مانند چاپ سیلک محدودیت استفاده از رنگ‌ها در کنار هم وجود دارد.

توجه کنید که در تعیین قیمت چاپ کاتری، نوع رول حرارتی مورد استفاده بسیار اهمیت دارد. چون رول‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیتی هم در بازار موجود است که در صورت استفاده از آنها قیمت تمام شده چاپ کاهش می‌یابد. اما چسب آنها دوام کافی را ندارد و شاید پس از اولین شست وشو طرح چاپ شده از روی لباس کار از بین برود.

چاپ مدیا لباس کار

برای چاپ مدیا لازم است طرح ارسالی مشتری یا بصورت فایل جی پی جی با کیفیت بالا یا فایل پی اس دی باشد. به دلیل اینکه چاپ مدیا به وسیله پرینتر انجام شده و عکسی که به دستگاه داده می‌شود باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. اگر فایل جی پی جی با کیفیت بالا یا فایل پی اس دی طرح خود را نداشته باشید، فایل توسط طراحان مجدد طراحی شده که این کار با دریافت هزینه از مشتری انجام می‌شود.

چاپ مدیا لباس کار

مزایای چاپ مدیا لباس کار

  • در چاپ مدیا بر خلاف دو روش قبلی یعنی سیلک و کاتری محدودیت رنگی وجود ندارد و امکان چاپ هر نوع طرح در رنگ بندی‌های مختلف وجود دارد.
  • به علاوه محدودیت سایزی نیز وجود ندارد.
  • در چاپ مدیا به دلیل اینکه کار چاپ به وسیله پرینتر انجام می‌شود، در صورت آماده بودن عکس باکیفیت زمان چاپ به حداقل می‌رسد.

معایب چاپ مدیا

  • چون رول حرارتی و رنگ مخصوص چاپ، وارداتی است و با دلار آزاد محاسبه می‌شود، هزینه چاپ مدیا بستگی به نرخ ارز دارد.

چاپ گلدوزی لباس کار

برای شروع چاپ گلدوزی، عکس طرح یا نوشته از مشتری گرفته شده و به طراح داده می‌شود تا در نرم افزار مخصوص چرخ گلدوزی طراحی شود. پس از طراحی نقشه چاپ بر روی نرم افزار، طرح به دستگاه گلدوزی فرستاده شده و مرحله گلدوزی شروع می شود.

چاپ گلدوزی لباس کار

مزایای چاپ گلدوزی لباس کار

  • چاپ گلدوزی نسبت به چاپ‌های دیگر از طول عمر بیشتری برخوردار است .
  • در واقع تا زمان استفاده از لباس کار استفاده، چاپ گلدوزی نیز روی آن ماندگار است و نسبت به چاپ مدیا نیز قیمت کمتری دارد.

معایب چاپ گلدوزی

  • در چاپ گلدوزی مرحله طراحی و چاپ کمی زمان‌بر است و تقریبا بین 5 الی 7 روز کاری زمان نیاز دارد.

قیمت چاپ روی انواع لباس کار

  • در چاپ سیلک قیمت‌ها همیشه بصورت ثابت است. در صورتی که مشتری تمایل داشته باشد که چاپ از حالت تک رنگ بودن خارج شود، در این مواقع هزینه چاپ به تعداد هر رنگ اضافه افزایش پیدا می‌کند. زیرا برای هر رنگ باید کلیشه مجزا ساخته شود. در کل ارزان‌ترین روش چاپ لباس کار چاپ سیلک است.
  • در چاپ کاتری قیمت بر حسب متراژ رول مصرفی و رنگ مورد استفاده تعیین می‌شود. چون برخی از رنگ‌های رول‌های حرارتی مانند رنگ نقره‌ای یا طلایی گران‌تر هستند. همچنین برخی از طرح‌ها پرتی بیشتری نسبت به میانگین سایر طرح‌ها دارند. بنابراین مقدار کل مصرف رول حرارتی محاسبه و بر تعداد کار تقسیم شده تا قیمت هر چاپ لباس کار تعیین شود.
  • در چاپ مدیا هزینه چاپ تنها به متراژ رول حرارتی مصرف شده بستگی دارد.
  • در چاپ گلدوزی هزینه چاپ به تعداد سوزن زده شده توسط دستگاه برای چاپ لوگوی مورد نظر محاسبه می‌شود.
  • البته در برخی موارد خاص که لوگو دارای تنوع رنگی زیادی است، به دلیل افزایش زمان گلدوزی و رنگ‌بندی، بر روی قیمت چاپ تاثیر می‌گذارد.

مزیت‌های چاپ لباس کار در طراحان دوخت برتر

ما در کارگاه چاپ طراحان دوخت برتر امکان مشاوره قبل از چاپ را برای مشتریان عزیز فراهم کرده‌ایم و مشتریان عزیز می‌توانند پیش از چاپ با مشاورین ما مشورت کرده و بهترین نوع چاپ را با توجه به نیاز خود انتخاب کنند. گاها می‌توان یک لوگو را با دو یا سه روش مختلف چاپ کرد. در این موارد با توجه به نیاز مشتری و با در نظر داشتن قیمت ارزان همراه با کیفیت ماندگاری بالای چاپ، مشتری می‌تواند از بین مدل‌های مختلف چاپ یکی را انتخاب کند.
طراحان دوخت با داشتن 4 مدل مختلف چاپ می‌تواند ادعا کند که کامل‌ترین مجموعه چاپ لباس کار را فراهم آورده تا مشتریان عزیز دغدغه‌ای در مورد چاپ لباس کارهایشان نداشته باشند. برای ارتباط با واحد مشاوره چاپ لباس کار طراحان دوخت برتر می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه ما در واتساپ بروید و مستقیم سوالات خود را بپرسید.

همچنین اگر نیاز به مشاوره چاپ فوری دارید می‌توانید با شماره تماس 02166763646 , 02166764656 تماس بگیرید تا مشاورین چاپ ما شما را به صورت تلفنی راهنمایی کنند.

سوالات متداول در مورد چاپ روی لباس کار

  1. آیا پس از پرداخت هزینه طراحی، طرح نهایی برای مشتری فرستاده می‌شود؟
    بله پس از طراحی اولیه، طرح و رنگ چاپ به تایید مشتری رسیده و پس از آن چاپ روی لباس انجام می‌شود.
  2. آیا لباس کارهای چاپ خورده قابل تعویض یا مرجوع است؟
    خیر، چون لباس کار چاپ خورده فاقد ارزش ریالی می‌شود امکان مرجوع یا تعویض وجود ندارد.
  3. آیا امکان ارسال به شهرستان دارید؟
    بله، ارسال به سراسر ایران انجام می‌شود.
  4. آیا امکان چاپ برای تمامی مدل‌های لباس کار وجود دارد و یا اینکه چاپ تنها بر روی لباس کارهای تهیه شده از جانب طراحان دوخت، قابل انجام است؟
    بله، در صورت بالا بودن تعداد لباس کار تهیه شده توسط مشتری، چاپ توسط طراحان دوخت انجام می‌شود. اما برای لباس کارهای خریداری شده از فروشگاه لباس کار طراحان دوخت برتر محدودیتی وجود ندارد.

ارزانترین شیوه چاپ لباس کار کدام نوع چاپ است؟

چاپ سیلک پفکی

باداوم ترین مدل چاپ لباس کار کدام است؟

گلدوزی

سریعترین روش چاپ لباس کار کدام است؟

کاتری

چند مدل چاپ لباس کار دارید؟

چهار مدل-گلدوزی،مدیا،کاتری،سیلک پفکی