وبلاگ

بررسی میزان تاثیر لباس کار بر فروش و بازاریابی

تأثیر لباس کار بر فروش و بازاریابی

برای درک تاثیر لباس کار بر فروش و بازاریابی، باید در نظر بگیرید که ظاهر یک فرد در دید اولیه مردم بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل در محیط کاری نیز باید از لباس کار مناسبی استفاده کرد تا مشتریان بیشتری جذب کسب و کار شما شوند.

فرض کنید که شما به دنبال یک شرکت مناسب برای انجام کارهای خود هستید، اما افرادی که در آنجا مشغول به کار هستند، از لباس‌های نامناسب و دارای پارگی و غیره استفاده کرده‌اند. اما در مقابل شرکتی را تصور کنید که تمام کارکنان آن با لباس کار یکدست و مناسب مشغول به کار هستند. به نظر شما کدامیک بهتر است؟ شما کار خود را به کدامیک از آنها می‌سپارید؟

مدیران شرکت‌های موفقی که اعتقاد به تأثیر لباس کار بر فروش و بازاریابی دارند، هزینه کردن برای لباس کارمندان شرکت خود را بار مالی بر شرکت نمی‌دانند. این مدیران به خوبی آگاه هستند که نمایش برند خود در لباس فرم کارمندان شرکت می‌تواند کم‌هزینه‌ترین و پربازده‌ترین روش تبلیغ شرکت باشد.

در شرکتی که از لباس کار یک شکل استفاده می‌شود، یکپارچکی و نظم خاصی دیده می‌شود و این گونه به نظر می‌رسد که آنها بهتر می‌توانند کار خود را انجام دهند. بنابراین طبیعی است که اعتماد مشتریان بیشتری را به خود جلب کنند.

در ادامه این مطلب از طراحان دوخت به ببرسی کامل تاثیر لباس کار بر فروش و بازاریابی میپردازیم. برای درک اهمیت این موضوع تا پایانمقاله با ما همراه باشید

تاثیر لباس کار بر فروش و بازاریابی چگونه است؟

تأثیر لباس کار بر فروش و بازاریابی غیر قابل انکار است؛ چرا که وجهه اجتماعی شرکت را نشان می‌دهد و می‌تواند در همان نگاه اول تأثیر ماندگاری بر مشتریان بگذارد و قضاوت آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. از نظر روان‌شناسی پوشیدن لباس کار مناسب ممکن است تاثیرات زیر را در فرد ایجاد کند:

  • افزایش اعتماد به نفس فرد هنگام برخورد با مشتری

استفاده از لباس کار خوب و مناسب می‌تواند در فرد اعتماد به نفس بالایی ایجاد کرده و در نتیجه فرد بهتر تلاش می‌کند تا رضایت مشتری را جلب کند و بهره‌وری کارمندان بالاتر می‌رود.

  • تاثیر اولیه در مشتری بیشترین دوام را دارد.

ظاهر مناسب می‌تواند دید اولیه خوبی در مشتری ایجاد کند و تا مدت‌ها نحوه پوشش و آراستگی فرد در ذهن مشتری باقی خواهد ماند. با این کار، مشتری دوست دارد از خدمات آن شرکت و یا سازمان استفاده کند.

  • افزایش اعتبار فرد در دید مشتری

پوشیدن لباس مرتب می‌تواند اعتبار و جایگاه فرد را در نظر مشتری بالا ببرد و در نتیجه مشتریان بیشتری علاقه‌مند به استفاده از خدمات شرکت و یا سازمان می‌شوند و حتی شرکت شما را به دیگران معرفی خواهند کرد.

در واقع می‌توان گفت “انتخاب لباس کار مناسب برای فروشنده یعنی آن که نیمی از راه را پیموده است”. نیم دیگر آن نیز بستگی به نوع ارتباط با مشتری دارد.

افزایش تاثیر لباس کار بر فروش و بازاریابی با رعایت نکات مهم هنگام انتخاب آن

همانطور که قدرت بیان و قانع کردن مشتری در امر فروش و بازاریابی اهمیت دارد، پوشش و لباس فرد نیز مهم است. استفاده از این مورد علاوه بر نقش لباس کار در ایمنی بدن تاثیر مثبت زیادی بر مشتریان و مراجعه کنندگان به سازمان دارد. این روزها بسیاری از مشاغل از لباس کار مخصوص استفاده می‌کنند و مردم با دیدن لباس آنها می‌توانند بفهمند که فرد در کدام شغل و سازمان مشغول به کار است. اما در اینجا می‌خواهیم به مهم‌ترین نکاتی اشاره کنیم که باید در انتخاب یک لباس کار مناسب برای فروش و بازاریابی به آن توجه شود:

  • لباس کار مناسب باید اندازه فرد باشد.
  • از رنگ‌های مناسب در لباس کار استفاده شود.
  • لباس کار نباید دارای پارگی و یا عیب و ایراد باشد.
  • لباس کار باید متناسب با شرایط شغلی فرد باشد.
  • برند شرکت و نوع شغل فرد را نشان دهد.

تأثیر رنگ لباس کار در فروش و بازاریابی

رنگ لباس تاثیر زیادی در فروش و بازاریابی دارد. همانطور که می‌دانید رنگ‌ها می‌توانند تاثیرات مثبت و بسیار خوبی در روحیات افراد ایجاد کنند. این مسئله هم برای کارمند و هم برای مشتری موثر است. مشتری با دیدن رنگ‌های زیبا به صورت ناخودآگاه جذب می‌شود، از طرف دیگر رنگ‌ خوب می‌تواند روحیه کارمند را تقویت کرده و در او اشتیاق ایجاد کند.

تاثیر لباس کار برفروش و بازاریابی غیرقابل انکار است.

برای مثال تاثیر رنگ قرمز را در نظر بگیرید. آزمایشات انجام شده، نشان می‌دهند که رنگ قرمز می‌تواند تاثیر خوبی در ذهن مشتری بگذارد. با اینکه رنگ قرمز یک رنگ عاشقانه به شمار می‌آید اما در صنعت تبلیغات، فروش و بازاریابی تاثیر بسزایی دارد. رؤسای جمهور بسیاری از کشورها از کراوات قرمز استفاده می‌کنند تا خود را قدرتمند جلوه دهند.

رنگ قرمز رنگ بسیار قوی و جذابی است و در تبلیغات گوناگون، از این رنگ برای جلب توجه مخاطبین استفاده می‌شود. فروشنده با خوش‌سلیقگی می‌تواند از رنگ قرمز در لباس یا سایر متعلقات همراه خود استفاده کند. اگر شرایط دیگری همچون نوع ارتباط با مشتری هم لحاظ شده باشد، این امر می‌تواند توجه مشتری را دوچندان به فروشنده جلب کند.

چه نوع لباس‌هایی برای برندینگ و بازاریابی مناسب هستند؟

یکی از موارد مهم هنگام تهیه فرم کار مسئله قیمت لباس کار است، منظور از لباس کار مناسب، این نیست که لزوما از لباس‌های گران قیمت استفاده کنید. بلکه هدف اصلی این است که فرد مرتب و خوش لباس به نظر بیاید. برای این کار ممکن است تغییرات جزئی در پوشش خود ایجاد کنید. برای مثال ممکن است با یک کفش جدید به این هدف دست یابید. تنها چیزی که باید به آن توجه کنید این است که از لباس‌هایی که نو به نظر می‌رسد و رنگ کدر ندارند، استفاده کنید. در انتخاب لباس مناسب برای یک شرکت عواملی همچون رنگ، طراحی، سایز، اندازه و متناسب بودن آن با شغل مورد نظر نیز باید در نظر گرفته شود.

علاوه بر انتخاب لباس مناسب، چه ویژگی‌های ظاهری دیگری در فروش و بازاریابی باید در نظر گرفت؟

به طور کلی برای برخورد با مشتریان باید ظاهری کاملا آراسته و شیک داشته باشید تا بتوانید نظر مشتریان را به خود جلب کنید و اعتماد آنها را نسبت به خود جلب کنید. مهم‌ترین کار انتخاب لباس کار مناسب است. علاوه بر آن، می‌توان به مواردی مانند کیف، کفش، مو، ساعت مچی و غیره اشاره کرد. در برخی موارد حتی کوچکترین جزئیات نیز ممکن است در ظاهر فرد موجب جلب اعتماد و توجه مشتریان شود. بنابراین با داشتن ظاهر مناسب می‌توانید تأثیر لباس کار بر فروش و بازاریابی خود را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *