وبلاگ

ویژگی‌های لباس نگهبانی و حراست

ویژگی پیراهن نگهبانی

وظیفه تامین آرامش و امنیت شرکت‌ها، سازمان‌ها، بیمارستان‌ها، مجتمع‌های مسکونی و تجاری و غیره در وهله اول برعهده نیروهای نگهبانی و حراست است. این امر نشان می‌دهد که وضعیت شغلی آنها تا چه اندازه خطیر و با اهمیت است. به همین دلیل ویژگی لباس نگهبانی و انتخاب لباس فرم مناسب براساس این ویژگی‌ها، بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

ویژگی لباس کار نگهبانی چیست؟ چه استانداردهایی باید در هنگام انتخاب لباس نگهبانی و حراست رعایت شود؟ خصوصیات لباس نگهبانی و حراست به چه عواملی بستگی دارد؟

در ادامه این مطلب در مورد پاسخ این سوالات بیشتر صحبت خواهیم کرد، پس لطفا با ما همراه باشید.

قبل از انتخاب لباس کار نگهبانی و حراست، باید به وظیفه فرد مورد نظر و خطراتی که ممکن است با آن مواجه شود توجه کنید. الزامات پوششی پرسنل حراستی که وظیفه نگهبانی و گشت‌زنی در فضای آزاد را به عهده دارند با کسانی که فقط در فضاهای بسته فعالیت می‌کنند، تا اندازه‌ای متفاوت است. به عنوان مثال نگهبانان و نیروهای حراستی بانک‌ها بیشتر در معرض خطر قرار دارند، به همین دلیل به پوشش حرفه‌ای‌تر و تجهیزات ایمنی پیشرفته‌تر نیاز دارند.

در کنار این، راحتی لباس فرم مهمترین موردی است که باید در هنگام بررسی ویژگی لباس نگهبانی، به آن توجه کنید.

مدل لباس نگهبانی و حراست چگونه باید باشد؟

مهمترین تاثیری که انتخاب لباس نگهبانی و حراست براساس خصوصیات لباس کار حراست دارد، تاثیر مثبتی است که بر روی خود افراد می‌گذارد. داشتن لباس نگهبانی یا حراست با یک مدل مناسب، به فرد احساس غرور می‌بخشد و به او گوشزد می‌کند که وظیفه خطیر تامین امنیت پرسنل سازمان در وهله اول برعهده او است. مطالعات مختلفی ثابت کرده‌اند که تاثیر روانی انتخاب لباس کار براساس ویژگی لباس کار حراست، باعث افزایش هوشیاری نیروهای حراستی شده و به آنها اعتماد به نفس بیشتری در مقابله با موقعیت‌های خطرناک می‌‎بخشد.

در بدترین حالت ممکن است نیروهای نگهبانی و حراستی، تا زمان رسیدن نیروهای پلیس، مجبور به مداخله فیزیکی و بازداشت افراد شوند. به همین دلیل باید تجهیزات اولیه محافظتی نیز جزئی از لباس کار آنها باشد. از این رو مدل لباس نگهبانی و حراست باید شبیه یونیفورم پلیس باشد. به عنوان مثال از جمله ویژگی پیراهن نگهبانی می‌توان به داشتن سردوشی که در میان لباس‌‎های پلیس نیز بسیار رایج است، اشاره کرد.

خصوصیات لباس نگهبانی و حراست

خصوصیات و ویژگی‌های لباس نگهبانی و حراست

لباس نگهبانی در حالت کلی از پیراهن نگهبانی، شلوار نگهبانی و کفش حراست تشکیل می‌شود. اما در فصول سرد سال باید اقلام اضافی مانند پانچو، کاپشن و ژیله نگهبانی نیز به لباس فرم نگهبانی اضافه شوند. هر کدام از این لباس‌ها باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند، از جمله رایج‌ترین خصوصیات لباس کار نگهبانی و حراست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابل تشخیص بودن

اولین ویژگی مهم لباس کار نگهبانی و حراست، قابل تشخیص بودن آن است. به عبارت دیگر لباس کار نیروهای حراستی باید متمایز از یونیفورم سایر پرسنل باشد و با اولین نگاه بتوان این افراد را تشخیص داد. از طرفی لباس کار این افراد باید به گونه‌ای باشد که در شب قابل تشخیص باشند. به همین دلیل باید بخش‌هایی از لباس آنها به صورت شبرنگ باشد.

راحتی و سبکی

راحتی یکی دیگر از ویژگی لباس نگهبانی است که اهمیت بسیار زیادی دارد. نگهبان‌ها و نیروهای حراستی ساعت‌ها باید این لباس را به تن داشته باشند، به همین دلیل لباس آنها باید کاملاً راحت و مناسب باشد. از این رو لازم است که لباس کار نگهبانی براساس سایز فرد تهیه شود، زیرا در غیر این صورت آزادی عمل فرد از او گرفته می‌شود. در واقع عواملی مانند راحتی، اندازه مناسب و سبکی لباس نگهبانی، آزادی عمل کافی فرد را تضمین می‌کنند و نقش زیادی در انجام احسن وظیفه او بازی می‌کنند.

کیفیت و دوام

همان طور که گفتیم، افراد در هنگام ورود به یک سازمان، شرکت، بیمارستان، مجتمع مسکونی و غیره در ابتدا با نگهبان آن روبرو می‌شوند. از این رو کیفیت لباس نگهبان، اهمیت بسیار زیادی دارد. به علاوه همان گونه که اشاره کردیم نگهبان‌ها و نیروهای حراستی باید ساعت‌ها این لباس‌ها را به تن داشته باشند، به همین دلیل اگر لباس آنها کیفیت مناسبی نداشته باشد، خیلی زود خراب شده و غیر قابل استفاده می‌شود.
دو عامل زیر در کیفیت و دوام لباس نگهبانی نقش زیادی دارند:

  • کیفیت پارچه: معمولاً برای تهیه پیراهن نگهبانی از پارچه تترون باکیفیت استفاده می‌شود. این پارچه دوام بالایی دارد و بسیار راحت است. شلوار لباس کار نگهبانی نیز معمولاً از پارچه‌های فاستونی و شبه فاستونی تهیه می‌شود که بسیار بادوام و راحت هستند.
  • کیفیت دوخت: لباس کار نگهبانی باید در عین داشتن مدل مناسب، ساختار مناسبی متناسب با ارگونومی بدن داشته باشد. دوخت لباس نیز باید تراکم و کیفیت لازم را داشته باشد و از نخ باکیفیت برای دوخت استفاده شود.

ویژگی لباس نگهبانی و حراست

اهمیت استفاده از لباس فرم حفاظت و نگهبانی چیست؟

سازمان یا شرکت شما خواه بزرگ باشد و خواه کوچک، قطعاً امنیت نقش مهمی در موفقیت شما بازی می‌کند. به همین دلیل است که رعایت خط مشی‌های امنیتی در هر سازمان و شرکتی الزامی است. رعایت این موارد نشان از حرفه‌ای بودن شما دارد و پیغام مثبتی را به مراجعه‌کنندگان و مشتریان شرکت ابلاغ می‌کند.

یکی از مهمترین جنبه‌های این اقدام، استفاده از لباس کار یکدست و مناسب برای نیروهای نگهبانی و حراست است. نگهبان اولین فردی است که اشخاص در هنگام ورود به سازمان شما با آن مواجه می‌شوند و در صورتی که او لباس فرم مناسبی به تن داشته باشد، از همان ابتدا پیغام نظم، قانون‌مندی و امنیت را به مراجعین القاء می‌کند. به علاوه این پیام در صورتی که تمام نیروهای حراستی لباس فرم یکدست به تن داشته باشند، پررنگ‌تر خواهد بود و تقریباً هیچ کسی اجازه جسارت به پرسنل‌تان را پیدا نخواهد کرد.

از طرفی رعایت ویژگی لباس نگهبانی و حراست و انتخاب لباس براساس این ویژگی‌ها، باعث متمایز شدن نیروهای حراستی می‌شود. در این صورت افراد در صورت داشتن مشکل، به راحتی می‌توانند نیروهای حراستی را شناسایی کنند و مشکل خود را با آنها در میان بگذارند. در ضمن هرگز نمی‌توان از آرامش ذهنی که حضور نیروهای حراستی با لباس فرم مناسب به پرسنل سازمان القاء می‌کند، به راحتی گذشت.

از کجا لباس نگهبانی مناسب بخریم؟

در هنگام خرید لباس نگهبانی و حراست، توجه به ویژگی لباس نگهبانی که در اینجا مهمترین آنها را برشمردیم، انتخاب را برای شما آسان می‌کند. اما در کنار این عوامل، باید به مواردی چون قیمت لباس کار و تضمین کیفیت آن نیز توجه کنید.

ما در طراحان دوخت با دغدغه‌های شما در این زمینه به خوبی آشنایی داریم. زیرا ما به پشتوانه سال‌ها تجربه و فعالیت در عرصه تولید انواع لباس کار، انتخاب مواد اولیه باکیفیت و استفاده از شیوه‌های مدرن تولید، کیفیت کلیه محصولات خود را تضمین می‌کنیم. به علاوه عرضه انواع لباس کار با قیمت کارخانه در طراحان دوخت، باعث شده که قیمت‌های ما کاملاً رقابتی و مقرون به صرفه باشند.

برای خرید لباس نگهبانی و حراست از مجموعه طراحان دوخت، می‌توانید به وب‌سایت طراحان دوخت مراجعه کنید. در این صورت می‌توانید انواع مدل‌های لباس کار نگهبانی و حراست را مشاهده کنید و بسته به نیاز خود از میان آنها انتخاب کنید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره و یا تولید لباس نگهبانی و حراست به صورت سفارشی، می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های مندرج در وب‌سایت با کارشناسان طراحان دوخت تماس بگیرید و از راهنمایی‌های آنها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *