وبلاگ

راهنمای خرید لباس کار زمستانی

راهنمای خرید لباس کار زمستانی

زمانی‌که باران یا برف ببارد، بیشتر به اهمیت لباس کار زمستانی مناسب پی می‌بریم. در این زمان دیگر نمی‌توان با لباس‌های نازک کار کرد و مسئولیت خود را به‌درستی انجام داد. بنابراین، این لباس‌ها روی کیفیت کاری که افراد هم انجام می‌دهند، اثر می‌گذارند. این مقاله طراحان دوخت را به ویژگی‌های لباس کار زمستانی اختصاص دادیم و برایتان می‌گوییم که نکات خرید لباس کار زمستانی چیست و کدام لباس کار، مناسب استفاده در زمستان است. پس، این مطلب را تا انتهای آن دنبال کنید.

لباس کار زمستانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

ضد آب بودن اولین ویژگی لباس کار زمستانی است؛ در فصول سرد و در بعضی از مکان‌ها که قرار است لباس کار گرم بپوشید، حتماً احتمال بارش برف و باران وجود دارد. بنابراین، بهتر است که این لباس‌ها از رویه‌هایی تولید شده باشند که در برابرشان مقاوم باشند. رویه نایلون و پلی استری برای این هدف گزینه مناسبی به حساب می‌آید و باعث می‌شود که آب وارد لباس نشود.

زمانی که راجع به راهنمای خرید لباس کار زمستانی صحبت می‌کنیم، باید به دوخت آن هم توجه ویژه‌ای داشت؛ برای این‌که این تنپوش‌ها بتوانند شما را از سرما حفظ کنند، باید دوخت محکمی داشته باشند. البته تعدادی از تولیدکننده برای تهیه آن‌ها از روش پرس کردن استفاده می‌کنند که هیچ‌کدام از بخش‌های لباس، دوختی نداشته باشد. این کار موجب می‌شود که لباس درزی نداشته باشد که از آن بخش، سرما وارد شود.

یکی از نکات مهم هنگام خرید لباس کار، قیمت لباس کار است. لباس کار زمستانی به دلیل نوع دوخت و نوع پارچه مورد استفاده در بسیاری از اوقات قیمت بیشتری نسبت به سایر انواع لباس کار دارد اما توجه داشته باشید خرید لباس کار با کیفیت با قیمت کمی بالاتر کارکنان شما را در مقابل بیماری در این فصل حفاظت کرده و سببب کاهش هزینه‌های جانبی و عدم افت بازدهی کاری در فصل زمستان میشود.

لباس کار زمستانی باید دمای داخلی بدن را حفظ کرده و از سرد شدنش جلوگیری کند. این لباس‌ها چند لایه دارند که این هدف را برآورده کنند. لایه بیرونی از فرد در مقابل باد و باران محافظت می‌کند و در بالا گفتیم که از جنس نایلون هستند. لایه میانی هم از پشم شیشه است که کار گرم کردن را انجام می‌دهد. درونی‌ترین لایه هم از جنس کتان یا پارچه‌های دیگر است که نرم بوده و باعث می‌شود لایه‌های بیرونی به بدن آسیبی نرسانند.

نکات مهم در زمان خرید لباس کار زمستانی

زمانی که قصد دارید لباس کارهای مورد نیاز زمستان خود را تهیه کنید، بهتر است به چند مورد توجه داشته باشید که تجربه خوبی از این خرید برایتان به یادگار بماند. بعضی از این موارد را در ادامه برایتان نام می‌بریم و توضیح می‌دهیم که چه تاثیری در نحوه خرید لباس کار زمستانی شما دارد.

لباس کار زمستانی در فعالیت فرد محدودیت ایجاد نکند

در راهنمای خرید لباس کار زمستانی، نداشتن محدودیت حرکتی را جدی بگیرید. این لباس‌ها چند لایه هستند تا هدفشان را که گرم کردن شما است، برآورده کنند. بنابراین، نسبت به سایر لباس‌ها ضخیم‌تر هستند. همین موضوع سبب می‌شود تا با پوشیدن آن‌ها کارها را سخت‌تر انجام دهید. البته این امر طبیعی است؛ اما بهتر است توجه داشته باشید لباسی را انتخاب نکنید که تحرک و تکان خوردن را به‌کلی برایتان سخت کند و جلوی حرکت آزادانه شما را بگیرد.

لباس کار زمستانی فرد را گرم کند و سبک باشد

هدف از پوشیدن لباس کار زمستانی، گرم کردن بدن در روزهای سرد است تا بتوانید کارتان را به‌راحتی و درست انجام دهید. پس، در راهنمای خرید لباس کار زمستانی هدف آن را که گرم کردن بدن فرد است، فراموش نکنید. با این حال، اگر آن‌ها سنگین باشند، امکان ندارد بتوانید به‌راحتی حرکت کنید و کارهایی را انجام دهید که برای شغلتان لازم است. بنابراین، این لباس‌ها باید علاوه بر گرم کردن بدن، سبک هم باشند. پس هنگام خرید توجه داشته باشید که لباس کاری را که برای فصول سرد انتخاب کرده‌اید، به‌طور هم‌زمان شما را گرم کند و وزن مناسبی داشته باشد.

در مشاغل اداری که نیاز به استفاده از لباس فرم اداری وجود دارد نیز تهیه و استفاده از لباس فرم مناسب این فصل ضروری است. بهتر از در این فصل از لبسا فرم‌هایی که با الیاف مخصوص زمستان تولید شده‌اند برای کارکنان استفاده شود.

لباس کار زمستانی گردن را بپوشاند

گفتیم که لباس کارهای مورد نیاز زمستان باید فرد را گرم کنند. برای این منظور، بهتر است که آن‌ها یقه داشته باشند که باعث شوند گردن شما پوشیده شده و سرما از آن قسمت داخل بدن نشوند. چون اگر از این قسمت باد و باران به داخل لباس نفوذ کنند، دیگر هدف لباس که گرم کردن بدن است، محقق نمی‌شود.

لباس کار زمستانی با رنگ تیره بخرید

برای این‌که لباس کار زمستانی شما گرم‌تر باشد، رنگ تیره آن‌ها را بخرید. این رنگ‌ها نور خورشید را به خود جذب کرده و کمکتان می‌کنند که گرم شوید و سرمای کمتری حس کنید. همین‌طور این رنگ‌های تیره، لباس‌هایی را که در زیر آن پوشیده‌اید، نشان نمی‌دهند. البته این مزیت‌ها باعث نشوند که فکر کنید رنگ‌های دیگر مناسب نیستند. در نهایت، شما هستید که انتخاب می‌کنید لباس کار زمستانی گروهتان به چه رنگ باشد.

مهم ترین لباس کارهایی که در زمستان باید بپوشیم، چیست؟

از ویژگی‌های لباس کارهای مورد نیاز زمستان گفتیم و اشاره کردیم هنگام خرید به چه نکاتی توجه داشته باشید. سوالی که در این‌جا مطرح می‌شود، انواع لباس کار زمستانی نیست. به کدام البسه، لباس کار زمستانی می‌گوییم؟ در ادامه تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها که تقاضای فراوانی برایشان وجود دارد، نام می‌بریم:

شلوار

شلوار یکی از بخش‌های اساسی لباس‌ها است که از جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. در ایام سرد سال، لازم است شلواری که افراد برای کار به پا می‌کنند، ضخامت بیشتری داشته باشد تا در برابر سرما از آن‌ها محافظت کنند. این موضوع برای افرادی که کارشان در فضای آزاد است، اهمیت بیشتری دارد؛ چون در آن محیط نمی‌توان از وسایل گرمایشی استفاده کرد و سرما از هر جهت به فرد می‌رسد.

گرمکن

گرمکن یک لباس کار زمستانی است که می‌توانید آن را زیر لباس‌های دیگر خود بپوشید. این لباس، وزن چندانی ندارند و با پوشیدن آن، احساس سنگینی و عدم تحرک نخواهید داشت. معمولاً به‌صورت بلوز و شلوار است که یک گزینه مناسب برای مناطق بسیار سرد محسوب می‌شود. شما با پوشیدن گرمکن، سرمای کمتری را نسبت به زمان‌های دیگر احساس می‌کنید. چون جنس این لباس معمولاً از پنبه است.

بادگیر

یک لباس سبک که برای هواهای نه چندان سرد و با باران کم مناسب است. این لباس کار زمستانی عایقی دارد که از شما در برابر باد مقاومت می‌کند و اجازه نمی‌دهد باد به داخل لباس نفوذ کند تا شما احساس سرما کنید. همین‌طور با پوشیدن بادگیر چون داخل آن گردش هوا وجود دارد، نسبت به زمان‌های دیگر، کمتر عرق می‌کنید. زمانی هم که این لباس کار زمستانی را می‌پوشید در آن راحت هستید و جلوی حرکت و تکان خوردن آسان شما را نمی‌گیرد.

یک مزیت دیگر که بادگیر دارد، شست و شوی آسان آن است؛ زمانی‌که شما آن را می‌شویید، در زمان کوتاهی خشک شده و می‌توانید آن را بپوشید. این موضوع در زمستان که لباس‌ها دیر خشک می‌شوند، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. همین‌طور، احتمال چروک شدن بادگیر پایین است و نیازی نیست همیشه اتو به همراه داشته باشید که آن را صاف کنید تا بپوشید.

پانچو

پانچو لباس کار زمستانی است که آن را روی بقیه لباس‌ها می‌پوشید و حالت آزادانه‌ای دارد. مخصوصاً در شرایطی که هوا به‌طور ناگهانی تغییر می‌کند و باران می‌بارد، یک لباس راحتی است که به همراه خود، کلاه هم دارد. این لباس نازک‌تر از بارانی است و شما را گرم نمی‌کند؛ اما اجازه نمی‌دهد که حتی یک قطره باران به داخل آن نفوذ کند و شما خیس شوید. زمانی‌که قصد خرید پانچو دارید، بهتر است سایزی را انتخاب کنید که هنگام پوشیدنش دچار مشکل نشوید.

بارانی

فصل‌های پاییز و زمستان که می‌رسد، هوا در همه جا به یک اندازه سرد نمی‌شود و برف نمی‌بارد. برای مثال، شمال کشور در بیشتر زمان‌های فصول سرد پذیرای باران است. در این شرایط، بارانی گزینه مناسبی برای خرید لباس کار زمستانی به حساب می‌آید. لباسی که کمک می‌کند تا باران شما را خیس نکند و زمانی‌که آن را می‌پوشید احساس گرما نکنید. بارانی‌ها در اندازه‌های مختلف کوتاه، متوسط و بلند تولید می‌شوند و شما آن‌ها را با توجه به سلیقه خودتان انتخاب می‌کنید.

کاپشن

کاپشن لباس کاری چند لایه است که در برابر سرمای زیاد از شما به‌خوبی محافظت می‌کند. این لباس کار زمستانی مدل‌های مختلفی دارد و می‌توان آن‌ها را برای موقعیت‌های رسمی و غیررسمی پوشید. زمانی‌که قصد دارید برای فصل سرما کاپشن بخرید، در نظر داشته باشید که زیر آن یک یا دو لایه لباس هم بتوانید بپوشید. بنابراین، کاپشن‌هایی را نخرید که بدون پوشیدن لباس در زیر آن، اندازه تن شما است. چون زمانی‌که چندلایه لباس بپوشید، برایتان تنگ می‌شود.

ژیله

یک نمونه دیگر از لباس کار زمستانی، ژیله است که برای افراد مختلفی مانند نگهبانان و آتش‌نشانان آماده می‌شود. این لباس برای بالاتنه بوده و مانند بلوز مردانه است؛ البته ژیله آستین ندارد و جلوی آن بسته است و زیب یا دکمه‌ای در این قسمت ندارد. یقه این لباس به‌صورت هفت یا گرد است. شما زیر ژیله می‌توانید لباس‌های دیگری مانند بلوز مردانه هم بپوشید. جنس ژیله از کتان و پنبه است. ممکن است به این لباس جلیقه هم بگویند. اما آن‌ها با هم فرق دارند؛ تفاوت میانشان جلو باز بودن جلیقه است و ژیله جلو بسته است.

جمع‌بندی

در این مطلب در مورد راهنمای خرید لباس کار زمستانی صحبت کردیم و چند مدل پرفروش را برایتان نام بردیم. طراحان دوخت یک فروشگاه است که به‌‌صورت تخصصی در زمینه تولید لباس کار فعالیت می‌کند. شما می‌توانید برای خرید هر کدام از لباس کارهای زمستانی که در بالا معرفی کردیم، به سایت این مجموعه سری بزنید و برای نیروهای خود لباس موردنظرتان را سفارش دهید تا در مدتی کوتاه به دستتان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *